НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИЙ ІНСТИТУТ ІНОЗЕМНОЇ ФІЛОЛОГІЇ

Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Модератор: Administrator

Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Administrator » 02 лютого 2015, 15:00

Вітаємо усіх учасників та гостей з початком роботи онлайн семінару «Актуальні проблеми сучасної лінгвістики та методики викладання мови і літератури»!
Обговорення статей триватиме з 09 лютого 2015 року до 15 лютого 2015 року.
Бажаємо приємного та плідного спілкування! :)

З повагою,
оргкомітет.

***********************************************************************************************************************************************
Поздравляем всех участников и гостей с началом работы онлайн семинара «Актуальные проблемы современной лингвистики и методики преподавания языка и литературы»!
Обсуждение статей продлится с 09 февраля 2015 года по 15 февраля 2015 года.
Желаем приятного и плодотворного общения! :)

С уважением,
оргкомитет.
Аватар користувача
Administrator
Адміністратор сайту
 
Повідомлення: 20
З нами з: 31 січня 2012, 13:53
Звідки: м. Житомир, Україна
Ім'я: Сергій
Прізвище: Гавриловський
Навчальний заклад: Навчально-науковий інститут іноземної філології Житомирського державного університету імені Івана Франка
e-mail: forum@nniif.org.ua

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Тарабріна Н.А. » 09 лютого 2015, 13:30

Висловлюю щиру подяку Ірині Миколаївні Рудик за статтю «Різновиди вербальних маніпуляцій». Автор аналізує декілька видів вербальної маніпуляції, при яких маніпулятивний вплив на особу здійснюється через контроль її переконань, бажань і емоцій. За сучасних геополітичних умов ми спостерігаємо інформаційну війну, яка має величезний вплив на свідомість суспільства, як своєрідний «контроль» над ним. Найбільш цікавим для мене видом вербальної маніпуляції є маніпуляція емоціями, коли адресату нав’язується певна емоція. Саме такий вид маніпуляції, на жаль, все частіше зустрічається в сучасній політичній комунікації. Бажаю автору статті подальших цікавих наукових розвідок.
Тарабріна Н.А.
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Інна Савчук » 09 лютого 2015, 20:19

У статті "Оцінні компоненти в семантичній структурі прикметників у сучасній англійській мові" Лариса Федорівна Соловйова справедливо стверджує, що вивчення семантичної структури лексичних одиниць є важливим не тільки для подальшого розвитку лексикології, складання одномовних тлумачних і двомовних перекладацьких словників, але й для когнітивної лінгвістики, яка базується на семантичному аналізі. ОСВ у дослідженні автора може відповідати когнітивній або змістовній ознаці. Розкладання значення лексеми dry на семи є чудовим прикладом для здійснення першого етапу концептуального аналізу.
Інна Савчук
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Інна Савчук » 09 лютого 2015, 20:34

Стаття С.К. Кобзар "Можливості вивчення англійської мови дітьми молодшого дошкільного віку в сім'ї" викликала інтерес і запитання: який з навчальних відоекурсів Ви вважаєте найефективнішим для навчання англійській мові дітей 3-4 років? Які його переваги?
Інна Савчук
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Світлана Кобзар » 09 лютого 2015, 23:11

Дякую за інтерес до моєї теми. Мій багаторічний досвід показує, що курс "Muzzy" залишається до цього часу найефективнішим. Це - сюжетний цікавий мультфільм і тому діти його дивляться із задоволенням. Лексичний і граматичний матеріал подається в ігровій формі, дуже систематизовано і структуровано: від найпростішого до доволі складного (діти сприймають його буквально на підсвідомості). Крім того, мультфільм створений Британською компанією, тому вимову діти засвоють аутентичну.
Світлана Кобзар
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Світлана Кобзар » 09 лютого 2015, 23:27

Щодо сучасних відеокурсів, в першу чергу можу порекомендувати "Gogo Loves English". Це багатосерійний мультфільм з одним головним героєм (інопланетним дракончиком Gogo), який в кожній серії під час свого перебування в гостях на Землі вивчає одну-дві мовні структури. Знову ж таки - системно від простого до складного.
Дуже цікавий і корисний навчальний матеріал представлено на сайті "Busy Beavers TV" - кожна лексична тема (Colours, Shapes etc.) обігрується декілька разів - презентація, тренування, гра, пісеньки. Але це окремі теми, не поєднані сюжетом. Те саме можна сказати про сайт www.3drhymes.com (його єдиний недолік, що він створений в Індії, і вимова трохи інша - м'якіша), але він дуже подобається дітям.
Світлана Кобзар
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Шилюк Вероніка » 10 лютого 2015, 11:55

Хочу подякувати Жувкоській В.В. за статтю "Теоретичні засади й історичні витоки граматики конструкцій". Мені було дуже цікаво дізнатися про новий напрям в теорії мови: граматика конструкцій, що допомагає представити мову як єдиний цілісний організм. На мою думку, зазначений напрям призводить до спрощення принципів побудови мови. В статті розкиваються історичні витоки граматики конструкцій та сучасні напрямки її дослідження, що свідчить про те, що це є прогресивною галуззю лінгвістичних досліджень.
Шилюк Вероніка
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Кузьменко Олена Юріївна » 10 лютого 2015, 12:57

Висловлюю щиру подяку Апалат Ганні Павлівні за статтю «Використання непрямих мовленнєвих актів у текстах-інтерв’ю сучасної англомовної преси», в якій досліджуються комунікативно-прагматичні особливості мовленнєвого ходу інтерв’юера в текстах інтерв’ю на прикладі використання непрямих мовленнєвих актів. Мовознавець зосереджує увагу на засобах експлікації мовленнєвих ходів з використанням непрямого квеситиву і непрямого констативу та аналізує причини їх використання мовцем. Особливо цікавою є інформація про імплікований зміст зазначених мовленнєвих ходів, який перебуває у безпосередньому зв’язку зі стратегіями та тактиками мовця, що може слугувати перспективою подальших розвідок з даної проблеми.
Кузьменко Олена Юріївна
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Тарабріна Н.А. » 10 лютого 2015, 13:57

Висловлюю щиру подяку Щербі Н.С. за цікаву статтю, яка присвячена Веб-квесту як одному з найперспективніших методів і засобів навчання іноземних мов. Сьогодні важко уявити життя дорослої людини без Інтернету, а що вже говорити про школярів – вони постійно знаходяться у мережі. За допомогою веб-квестів автор показує як можна розвивати діалогічне мовлення у школярів. Вважаю такий підхід до вивчення іноземних мов дуже новітнім і цікавим. Завдяки такому виду роботу учні вчаться співпрацювати у групі, в них формується критичне мислення та розвиваються лідерські якості. Візьму такий вид роботи собі на замітку. :idea:
Тарабріна Н.А.
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Котнюк Л.Г. » 10 лютого 2015, 15:11

Стаття Татуревич Н. С. «Сучасні підходи до дослідження імперативних речень в англійській мові» присвячена актуальній проблемі сучасного мовознавства. Мова як засіб комунікації виконує функції передачі інформації та координації спільної діяльності людей через мовленнєвий вплив на їх поведінку. Одним із засобів вираження такого волевиявлення є імперативні конструкції, що й визначає їх важливість при дослідженні процесу комунікації.
Котнюк Л.Г.
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Фурсова Л.І. » 10 лютого 2015, 18:41

Мою увагу привернула стаття Доскач К.В. "Особливості вживання англійської медичної термінології в політично-економічному дискурсі", оскільки полем мого власного дослідження є англійська економічна термінологія. Дуже вдячна за історичну довідку шодо медичної термінології та зазначені медичні лексеми, що вживаються у політично-економічній сфері. Було б бажано проілюструвати дані лексеми прикладами з лексикографічних джерел. Бажаю успіхів на даній ниві дослідження.
Фурсова Л.І.
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Котнюк Л.Г. » 10 лютого 2015, 19:39

Традиційно сучасні мовознавці розмежовують одиниці мови (фонема, морфема,лексема,модель словосполучення, модель речення) і одиниці мовлення(алофон,аломорф, конкретне слово, словосполучення, речення-висловлювання і текст.)
Дослідження трьох ієрархічних рівнів(фонологічного, морфологічного і синтаксичного) показало їх певний ізоморфізм: однотипність одиниць і відношень між ними(Иванова И.П., Бурлакова И.И., Почепцов Г.Г. Теоретическая граматика современного английского языка. – Москва: Высшая школа, 1981, С. 9)
Одиниці мови – загальні, абстрактні, відносно стабільні, загальноприйняті.
Одиниці мовлення – конкретні, динамічні (рухливі), унікальні.
Стаття Жуковської В.В. присвячена, граматиці конструкцій – сучасному підходу до аналізу мовних одиниць. В рамках зазначеного методу всі мовні одиниці трактуються як конструкції, а мовленнєві одиниці позначаються терміном конструкт. «Ми спілкуємося конструктами, а не конструкціями, як і в реальному мовленні ми продукуємо звуки, а не фонеми.»(цитата з статті)
Такий підхід до мовних явищ є перспективним, так як дає можливість виявити єдині принципи будови мови, що діють на різних її рівнях.
Котнюк Л.Г.
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Папіжук В.О. » 11 лютого 2015, 10:03

Висловлюю щиру подяку Білоус О. М. за цікаву та змістовну статтю "Методичні штрихи щодо підготовки перекладачів та фахівців з прикладної лінгвістики".
В наш час новітні технології у навчанні іноземних мов роблять процес вивчення мови цікавим, інтенсивним та ефективним. Навчання за допомогою комп’ютера підвищує мотивацію до навчання, стимулює вивчення мови та пізнавальну діяльність в цілому. У процесі навчання іноземної мови з використанням інтерактивних програм комп’ютер виступає засобом зв’язку з носіями мови та універсальним мовним середовищем, джерелом навчальної інформації, банком довготривалого збереження інформації та інструментом контролю. Комп’ютери мають значний потенціал, який покращує як процес навчання, так і можливості студентів у навчанні. Інформаційні технології створюють нове навчальне середовище, а їх використання – це вимога часу.
Я повністю підтримую автора статті і бажаю успуху в подальшій праці.
Папіжук В.О.
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Папіжук В.О. » 11 лютого 2015, 10:30

З цікавістю прочитала статтю Щерби Н. С. "Специфіка використання веб-квестів переконуючого типу у розвитку іншомовного діалогічного мовлення учнів". Вважаю, що ця тема викличе інтерес у всіх викладачів іноземних мов, які шукають шляхи новітніх методів і засобів навчання іноземних мов. Використання веб-квесту дає можливість учням не лише розвивати таку форму безпосередньої міжкультурної комунікації як усне діалогічне мовлення, а й здійснювати дослідницьку діяльність з використанням інформації з Інтернету. А ще дуже важливим є навчання учнів працювати у групі, підтримувати і допомагати один одному.
Зичу успіхів автору і сподіваюсь більш грунтовно познайомитись з таким методом для використання в своїй роботі.
Папіжук В.О.
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Фурсова Л.І. » 11 лютого 2015, 15:54

Висловлюю подяку Котнюк Л.Г. за статтю "Лексична експресивність публіцистичного стилю". Дане дослідження є актуальним, оскільки публіцистичне мовлення відіграє важливу ролі у формуванні світогляду адресата та у всебічному розвитку особистості. Людмила Григорівна подає цікаві ілюстрації функціонально-стилістичного, оцінного, емоційного, експресивного та предметно-логічного зачень, використовуючи сучасний публіцистичний матеріал поруч з лексикографічними статтями й супроводжуючи ілюстровану інформацію власними змістовними коментарями. Бажаю Вам подальших успіхів на науковій ниві.
Фурсова Л.І.
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Оксана Лозко » 11 лютого 2015, 17:17

Стаття Татуревич Н.С. «Сучасні підходи до дослідження імперативних речень в англійській мові» присвячена розгляду імперативних речень не тільки в руслі традиційної граматики, але також в руслі нових напрямів: комунікативно-прагматичний, когнітивний і генеративний. Ці речення привертають до себе велику увагу тому, що відіграють велику роль у сфері спілкування. Можна зробити висновок, що спочатку лінгвістики звертали увагу на форму та структуру мови, але на сучасному етапі розвитку лінгвістики дослідники розглядають мову з позиції позалінгвістичних чинників, їх увага зосереджується не лише на будові мові, а й на її функціонуванні. Тому актуальним на сьогодні є принцип антропоцентризму, тобто мова розглядається з позиції людини, яка є творцем мовлення.
Оксана Лозко
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Татуревич Н.С. » 11 лютого 2015, 19:09

Проблему, яку підняла Лозко О. у своїй статті про труднощі перекладу термінів на прикладі текстів з харчової промисловості, а саме спецій та прянощів, є досить цікавою та актуальною в наш час, так як термінологія даної галузі постійно розвивається, поповнюється та існую потреба у якісному перекладі. Звернула увагу на цікаву класифікацію назв рослин-спецій. Можна зробити висновок, що при перекладі термінів потрібно обовязково враховувати їх походження, а також різні історичні чинники для того, щоб зробити правильний переклад та досягнути прагматичного ефекту. Однією з проблем перекладу є відсутність достатньої кількості французько-українських словників.
Татуревич Н.С.
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Оксана Лозко » 11 лютого 2015, 19:30

Статтю В. О. Папіжук про використання інтернет ресурсів у процесі навчання французької мови як третьої іноземної вважаю актуальною, адже сучасні інтернет-технології відкривають широкі можливості як для студентів, так і для викладачів.
Варто сказати, що на сьогоднішній день знання декількох іноземних мов є ключем до успіху в сучасному світі. Володіючи іноземними мовами, людина переходить на вищий соціальний ступінь та стає конкурентоспроможною на ринку праці. Враховуючи мобільність сучасних студентів, а також високий рівень володіння мережі Інтернет, використання інтернет-ресурсів у процесі вивчення іноземних мов є чудовою можливістю та дійсно ефективним засобом для підвищення своїх знань та для розвитку комунікативної та міжкультурної компетенції. Слід також підкреслити, що інформативність інтернет-ресурсів стимулює мотивацію студентів до навчання.
В. О Папіжук представила у своїй статті цікаві франкомовні сайти, які викладач та студент із задоволенням можуть використовувати під час вивчення французької мови як третьої іноземної.
Отже, застосування таких допоміжних технічних засобів у навчанні іноземних мов, як інтернет-ресурси, значно підвищує ефективність навчального процесу, а також сприяє подальшому самостійному вивченню іноземної мови студентами.
Оксана Лозко
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Апалат Ганна » 11 лютого 2015, 22:10

Дуже вдячна Ірині Миколаївні Рудик за статтю "Різновиди вербальних маніпуляцій". Погоджуюся з автором, що сьогодні проблема збереження недоторканості власного комунікативного простору є вельми актуальною. Цікавість викликають мовленнєві тактики, що призводять до маніпуляції емоціями в політичному дискурсі.
Апалат Ганна
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Вікторя Жуковська » 12 лютого 2015, 09:15

Дякую Людмилі Григорівні Котнюк за детальний коментар до моєї статті. Так, граматика конструкцій - це сучасний лінгвістичний напрям, що трактує одиниці усіх рівнів мови як конструкції, тобто пари "форма-значення/функція". Як я зазначала у статті, форма включає фонетичні, морфологічні, синтаксичні ознаки одиниці, а значення/функція - семантичні, прагматичні, дискурсивно-функціональні ознаки. Аналіз мовної одиниці відбувається на всіх рівнях мовної системи одночасно, що дозволяє комплексно описати мовну одиницю.
Вікторя Жуковська
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Папіжук В.О. » 12 лютого 2015, 12:38

Дякую шановній Кобзар С. К. за цікаву статтю "Можливості вивчення англійської мови дітьми молодшого дошкільного віку в сім'ї". Роками ведуться дискусії про те, коли ж краще починати навчати дитину іноземній мові. Автор статті пропонує, на мою думку, дуже гарний спосіб для батьків, які не володіють в достатній мірі іноземною мовою. Як справедливо зауважує автор, улюблений мультфільм дитина буде просити подивитися ще і ще раз, ненав’язливо повторюючи слова, які сприймаються на підсвідомості. Таким чином, починаючи згодом вчити іноземну мову, дитині буде значно легше оволодіти знаннями. До речі, в Інтернеті можна знайти такі навчальні відео для дітей чи мультфільми різними мовами: французькою, німецькою, польською і т.д.
Папіжук В.О.
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Шилюк Вероніка » 12 лютого 2015, 13:15

Щиро дякую Апалат Г. П. за висвітлення комунікативно-прагматичних особливостей мовленнєвого ходу інтерв’юера в текстах-інтерв’ю. Погоджуюсь з тим, що під час діалогічного мовлення між інтервю'ером та респондентом важливим є використання непрямих мовленнєвих актів для успішності комунікації, що проявляється у вирішенні певних комунікативних завдань. Таким чином, метою комунікації є не лише розуміння переданого повідомлення, але й намагання викликати певну реакцію на почуте, вплив та виконання допоміжної ролі в процесі здійснення іншого іллокутивного акту.
Шилюк Вероніка
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення І. Рудик » 12 лютого 2015, 17:20

Абсолютна згодна з тезою Ірини Миколаївни Василюк про подекуди дивну невмотивованість авторських прагмонімів (чи прагматонімів). Ось свіжий приклад: літературний фестиваль у Тернополі "Літтер" -- інший варіант написанння "ЛітТер" підказує, що має місце спроба утворити абревіатуру від "Література Тернополя", але ж у будь-якому випадку не забуваймо, що є ще й litter англійською :-)
Тут же, переглядаючи список використаних джерел, наштовхнулась на retronym -- абсолютно новий для мене термін; ділюся визначенням: a new name that is given to something that has existed for a long time, in order to distinguish it from a more modern development (Oxford Dictionary). Дякую за знахідку, шановна Ірино Миколаївно!
І. Рудик
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення І. Рудик » 12 лютого 2015, 17:26

Дякую за інтерес до предмету мого дослідження, шановна Наталіє Анатолівно, й за щирі побажання! Сподіваюся, що знання й здоровий глузд допоможуть нам вистояти в цей непростий час.
І. Рудик
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Вікторія Жуковська » 12 лютого 2015, 18:26

Стаття Інни Адамівни Лівіцької присвячена цікавій і актуальній темі: соціолінгвістичним харатеристикам англомовного наукового дискурсу. Авторка надала детальний аналіз конститутивних ознак наукового дикурсу. В статті також охаратеризовано основні стратегії і тактики, до яких вдаються автори англомовних наукових статей. Запитання до автора: "Означені стратегії і тактики є універсальними для всіх жанрів наукового дискурсу? Чи є специфічні для певних жанрів стратегії і тактики?" Дякую!
Вікторія Жуковська
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Тараба Ірина » 12 лютого 2015, 19:58

Висловлюю щиру подяку Кур"ята С.Г. за цікаву наукову розвідку, яка присвячена дослідженню концептів у навчанні німецької мови професійного спрямування як засобу розширення світогляду студентів. Когнітивний фокус представленої проблематики є дуже перспективним та актуальним. Як відомо, сучасний розвиток освітнього простору нашої країни, прагнення і долучення до європейських тенденцій щодо гармонізації вищої освіти потребують принципово нового підходу до викладання. Вважаю, що представлена стаття робить значний внесок, який сприяє осмисленню когнітивної діяльності студента й тим самим стимулює до якісного оновлення традиційних підходів викладання у ВНЗ.
Тараба Ірина
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Лариса Соловйова » 13 лютого 2015, 11:39

Як справедливо зазначає Оксана Андріївна Черниш, дослідження мовної особистості залишаються актуальними у сучасній лінгвоперсонології. Вивчення мовної особистості журналіста дозволяє авторці виявити роль авторських оказіоналізмів у створенні індивідуального стилю. У своїй розвідці авторка робить висновок про те, що зазначені мовні явища сприяють тому, що стиль журналіста стає експресивним і, як наслідок, привертає увагу читача.
Лариса Соловйова
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Лариса Соловйова » 13 лютого 2015, 11:51

У своїй статті "Стратегічні особливості кооперативної комунікативної взаємодії" Інна Іванівна Савчук справедливо зазначає, що комунікативно-орієнтовані дослідження стратегій спілкування є актуальним напрямом сучасної комунікативістики та дискурсології. У той же час аналіз кооперативної взаємодії дозволяє виявити ті комунікативні ситуації, які сприяють її реалізації. Залучення когнітивних методик до аналізу стратегій спілкування робить можливим визначення не лише комунікативно-прагматичного, а й когнітивного аспекту комунікативної взаємодії.
Лариса Соловйова
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Тараба Ірина » 13 лютого 2015, 15:20

Стаття Сардак О.В. пропонує досить цікаве та перспективне дослідження екстралінгвальних факторів виникнення нових фразеологічних одиниць. Відомо, що неофразема − це так звана дискурсивна, діяльнісна сутність, яка транслює якусь подію. Її народження пов’язане з чуттєвим переживанням аналізованих та узагальнюючих властивостей, якостей та ознак означуваного фрагменту пізнавальної дійсності, а далі з їх "упакуванням" у ту чи іншу когнітивну форму (концепт, гештальт та фрейм). Лише неофразема, будучи справді живим знаком, здатна шляхом мовленнєво-мисленнєвої діяльності реалізувати "живі концепти", − бачення пізнавального об’єкту зсередини, те, що раніше називали "розумінням духу народу". Звідси органічний зв'язок думки, що об’єктивується, з культурою − культом народження, перетворення, відродження та розуміння духу, який містить неофразема.
Тараба Ірина
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Гаращук Людмила Анатоліївна » 13 лютого 2015, 22:39

Інтерес викликає стаття Електронна реклама як вид англомовного дискурсу О.А. Малинівської ,присвячена електронній рекламі, складному комунікативному явищу з низкою екстралінгвістичних факторів.
Саме всесвітня мережа Інтернет об’єднала технологічні можливості інших засобів масової інформації та перетворила рекламу на двосторонній вид комунікації, а адресата – на активного учасника рекламного процесу.
Цікавим має бути перспективний аналіз екстралінгвістичних факторів рекламного дискурсу англомовного світу.
Гаращук Людмила Анатоліївна
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Щерба Наталія Сергіївна » 13 лютого 2015, 22:50

Хочеться подякувати професору О. М. Білоус за цікаву статтю "Методичні штрихи щодо підготовки перекладачів та фахівців з прикладної лінгвістики". Особливо корисною виявилась для мене інформація про можливості використання комп'ютерних програм Talk to Me, Tell Me More у підготовці студентів спеціальності "Прикладна лінгвістика". Це відкриває новий напрям для використання веб-технологій у викладанні іноземних мов. Бажаю Вам плідної праці.
Щерба Наталія Сергіївна
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Гаращук Людмила Анатоліївна » 13 лютого 2015, 23:08

Вважаю, що статті з методики викладання іноземних мов є корисними завжди. Проблема формування мовленнєвих умінь у студентів-філологів є актуальною. Вправи на формування мовленнєвих навичок, запропоновані
Л.С.Шевцовою у науковій розвідці ''Застосування мовленнєвих вправ у процесі вивчення чеської мови студентами-філологами'' , можуть бути з успіхом використані викладачами англійської, німецької та французької мов.
Погоджуюся з автором,що використання наведених і подібних мовленнєвих та домовленнєвих вправ сприятиме не тільки кращому засвоєнню іноземної мови, а й позитивно впливатиме на загальний мовленнєвий розвиток студентів.
Щиро дякую!
Гаращук Людмила Анатоліївна
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Щерба Наталія Сергіївна » 13 лютого 2015, 23:14

У статті "Можливості вивчення англійської мови дітьми молодшого дошкільного віку в сім'ї" С. К. Кобзар піднімає цікаве та актуальне питання, що торкається іншомовної освіти підростаючого покоління в Україні. Автор надає доцільні поради і наводить низку корисних посилань на Інтернет-ресурси. Щиро бажаю авторові успіхів у подальшому дослідженні даної теми!
Щерба Наталія Сергіївна
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Татуревич Н.С. » 14 лютого 2015, 00:48

Мою увагу привернула стаття Малинівської О.А. «Електронна реклама як вид англомовного дискурсу». Дослідження англомовного дискурсу електронної реклами є актуальним в аспекті загальних досліджень комунікативних процесів. Слід зазначити, що мовна комунікація є складною інформаційно-знаковою системою, у якій взаємодіють індивідуальні, національні, інтернаціональні мовні компоненти. Як справедливо зазначає Е. А. Лазарєва, реклама в Інтернеті будується як інтертекстуальна система.
Татуревич Н.С.
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Ніна Гудзь » 14 лютого 2015, 11:45

У статті Котнюк Л.Г. " Лексична експресивність публіцистичного стилю" проведено детальний аналіз особливостей вираження мовленнєвої експресії в засобах масової інформації, розуміння та усвідомлення яких є надзвичайно важливим, оскільки ЗМІ мають потужний вплив на масового адресата.
Ніна Гудзь
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Ніна Гудзь » 14 лютого 2015, 11:51

З цікавістю прочитала статтю Малинівської О. А. " Електронна реклама як вид англомовного дискурсу". Питання до автора: Чи можна стверджувати, що класифікація текстів в мережі Інтернет є остаточною? Дякую!
Ніна Гудзь
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Василюк І.М. » 14 лютого 2015, 12:32

Василюк І.М.

Є деякі думки щодо статті І.М.Рудик " Різновиди вербальних маніпуляцій":

автор цілком слушно зауважує кумулятивній характер вербальних маніпуляцій. З цієї точки зору чи можна вважати сучасні трактування поняття "бренд" як brend personality, що набуває поширення в сучасній прагмалінгвістиці як засіб communicating an on-brand message, особливо у тих випадках, коли це всвсвітньо відомий товарний знак, скажімо Apple-as-a-person ?

Василюк І.М.

К.В. Доскач
Особливості вживання англійської медичної термінології в політично-економічному дискурсі
Цікаве, на наш погляд, дослідження має перспективи не тільки суто наукового, а й прагматичного застосування в сфері сучасних комунікативних студій. Є декілька думок з цього приводу: варто було б провести ретельне таксономічне впорядкування медичних термінів (інтернаціональні , «абсолютні» терміни; терміни-когнати; терміни- епідигматичні деривати звичайних лексичних одиниць тощо). І потрібно більш ретельно відстежувати етимологію медичного терміну як такого: так, термін adaptation не є інституціонально медичним - Biological sense first recorded 1859 in Darwin's writings (Online etymological dictionary). Успіхів!
Василюк І.М.
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Ірина Голубовська » 14 лютого 2015, 18:12

Висловлюю щиру подяку доцентові Гаращук Л. А. за статтю «Вираження позитивних емоцій засобами англійської інтонації». Аналізуючи перший сезон популярного американського молодіжного серіалу «Friends», авторка доходить слушного висновку: життя головних героїв наповнене позитивними емоціями, що виражається не лише через зовнішні фізичні прояви, а й через інтонацію, темп, частоту пауз, гучність мовлення акторів. На думку дослідниці, проаналізований матеріал дає підстави стверджувати, що інтонація як супрасегментний лінгвістичний фактор є засобом комунікативно-прагматичної актуалізації висловлювання.
Ірина Голубовська
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Ірина Голубовська » 14 лютого 2015, 18:23

Красно дякую доцентові Шевцовій Л. С. за статтю «Застосування мовленнєвих вправ у процесі вивчення чеської мови студентами-філологами». Авторка справедливо стверджує, що використання презентованих нею мовленнєвих та домовленнєвих вправ сприятиме не тільки кращому засвоєнню чеської мови, а й позитивно впливатиме на загальний мовленнєвий розвиток студентів, допоможе відчути та показати зв'язок між рідною мовою та іншою слов’янською, сприятиме загальному розвитку студентів. Немає сумнівів у тому, що вміння бачити спільне й відмінне між слов’янськими мовами, активне застосування знань із чеської мови у процесі викладання української краще буде розвиватися за допомогою мовленнєвих вправ.
Ірина Голубовська
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Лариса Шевцова » 14 лютого 2015, 18:51

Шановні колеги, з приємністю долучаюся до обговорення. Дякую за позитивні відгуки на мою статтю. У свою чергу, хочу відмітити статтю І.В.Голубовської "Специфіка українського мовленнєвого етикету". Думаю, що тема статті є актуальною для викладачів усіх факультетів. Безумовно, у вищому навчальному закладі слід більше уваги приділити роботі над покращенням мовленнєвої культури студентів, адже формування мовленнєвих умінь потребує додаткової уваги.
Лариса Шевцова
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Лариса Шевцова » 14 лютого 2015, 18:58

З цікавістю ознайомилася із статтею Л.А.Гаращук "Вираження позитивних емоцій засобами англійської інтонації". Такий матеріал може прислужитися у роботі не тільки викладачам англійської та німецької мов. Набуті знання можуть допомогти вчителеві української та російської мов, розширити коло знань учнів та студентів. Дякую за статтю
Лариса Шевцова
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення І. Рудик » 14 лютого 2015, 21:37

Стосовно запитання вельмишановної І.М. Василюк про комунікативний потенціал "бренд-особистості":
Бренд-особистості абсолютно точно використовуються в маніпулятивних цілях. Досліджуючи та встановлюючи Їх риси, маркетологи «препарують» цільову аудиторію (тобто, ділять її на сегменти) й створюють рекламні слогани та іміджи, які апелюють саме до виокремленого сегменту. За наведеною в нашій статті класифікацією маніпуляцій, у випадку такого «препарування» аудиторії може йтися про маніпулятивні дії усіх трьох різновидів: маніпуляцію переконаннями, бажаннями й емоціями.

Василюк І.М.
Є деякі думки щодо статті І.М.Рудик " Різновиди вербальних маніпуляцій":
автор цілком слушно зауважує кумулятивній характер вербальних маніпуляцій. З цієї точки зору чи можна вважати сучасні трактування поняття "бренд" як brand personality, що набуває поширення в сучасній прагмалінгвістиці як засіб communicating an on-brand message, особливо у тих випадках, коли це всвсвітньо відомий товарний знак, скажімо Apple-as-a-person ?
Василюк І.М.
І. Рудик
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення I.Livytska » 15 лютого 2015, 10:05

Дякую пані Вікторії Жуковській за коментар до моєї статті.
Щодо Вашого запитання про мовленневі тактики у різних жанрах наукового дискурсу хочу зауважити,що вибір останніх зумовлюється рядом факторів, таких як хронотип (час і простір описуваних у тексті подій, місце реалізації
діалогу комунікації), статусно-рольові відносини між учасниками дискурсу, психотип особистості та рівень її авторитарності, цілі, цінності (включаючи ключовий концепт),стратегії, матеріал (тематика), тощо. Тому, відповідь на Ваше запитання вимагатиме окремої розвідки закономірностей селекції комунікативних стратегій кожного окремого жанру, що дасть можливість вибудувати парадигму соціолінгвістичних та прагматичних ознак жанрів наукового дискурсу. До речі, вважаю, що участь науковців у он-лайн семінарах, на зразок нинішнього, може стати цікавим аспектом дослідження останнього як певного жанрового різновиду наукового дискурсу, який вимагає певного відбору комунікативних тактик, що обумовлюються медіа-комунікацією.
I.Livytska
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення I.Livytska » 15 лютого 2015, 10:25

Окрема подяка за цікаву теоретично-історичну розвідку Вікторії Жуковській, яка відкриває гарні перспективи наукового дослідження граматики конструкцій в міжнародному аспекті, зокрема, в межах проектів, які реалізуються в Каліфорнійському університеті (Берклі) International Computer Science Institute. Завдяки ретельному аналізу історії становлення відносно нового напряму теорії мови ГК, авторка статті подає теоретичний супровід до визначення кожного з дотичних до ГК напрямів, що значно полегшує розуміння і самої суті нового напряму. Хотілося б уточнити, в чому полягає сутність формалізованої граматичної теорії Head- Driven Phrase Structure Grammar і як вона поєднується з самим напрямом ГК? Дякую за відповідь і бажаю нових наукових розвідок у Вашій цікавій темі.
I.Livytska
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Кузьменко Олена Юріївна » 15 лютого 2015, 10:45

Мою увагу привернула стаття Щерби Н.С., оскільки матеріал, запропонований автором, може суттєво допомогти у викладанні іноземної мови, сприяючи підвищенню мотивації учнів у ході здійснення пошукової діяльності. Такий вид діяльності як веб-квест розвиває навички взаємодії в групах, розвиває відповідальність та лідерські якості учасників. Цікаво було б також детальніше ознайомитися з іншими різновидами веб-квестів з метою їх подальшого використання у викладацькій діяльності.
Кузьменко Олена Юріївна
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Сидорович Л. Є. » 15 лютого 2015, 11:11

Стаття Гирина О. В. є вдалою спробою дослідження основних лінгвістичних наслідків впливу північних та північно-східних діалектів на розвиток англійської мови в середньоанглійському періоді. Автор переконливо доводить, що вплив північних діалектів на англійську мову мав системний характер та мав наслідки у лексичній, граматичній та фонетичнйій системах. Він здійснювався упродовж тривалого проміжку часу: від пізнього давньоанглійського періоду до новоанглійського періоду, але найбільш інтенсивно зазначені процеси відбувалися на зламі ХІV-XV ст. у результаті зміни діалектної орієнтації лондонського діалекту з південно-західної на північно-східну.
Сидорович Л. Є.
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Сидорович Л. Є. » 15 лютого 2015, 11:23

Стаття Татуревич Н. С. «Сучасні підходи до дослідження імперативних речень в англійській мові» присвячена актуальній проблемі сучасного мовознавства. У статті досліджується структура та специфіка наказових речень. Автор приходить до висновку, що наказові речення в англійській мові мають ряд особливостей, які є характерними лише для цього типу речень.
Сидорович Л. Є.
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Гирин О. В. » 15 лютого 2015, 18:44

Вельми вдячний шановній Сидорович Л. Є. за увагу до мого дослідження. У свою чергу хотілось би поділитися думками щодо статті Любові Євгенівни "Вивчення категорії означеності / неозначеності в різних наукових школах" Погоджуюсь із точкою зору автора щодо найкращого пояснення причин і етапів виникнення граматикалізованого показника означеності/неозначеності саме теорією граматикалізації. Хотілось би зазначити, що діахронний аналіз цього процесу, який займав не менше двох століть, найкраще ілюструє всі стадії зазначених змін
Гирин О. В.
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Гирин О. В. » 15 лютого 2015, 18:58

Дозвольте висловити думки стосовно статті Татуревич Н. С. "Сучасні підходи до дослідження імперативних речень в англійській мові". Автор розглядає імперативні речення. Хотілося б запитати-уточнити-прокоментувати. Чи вважає Наталія Сергіївна доцільним у контексті свого дослідження розглядати також непрямі комунікативні акти, у яких наприклад питальне речення за формою функціонує як наказове речення, наприклад: Stay here / Why don't you stay here; або формально розповідне речення функціонує як наказове. Don't come - I don't think you should come
Гирин О. В.
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Доскач К.В, » 15 лютого 2015, 20:35

Дякую Матушевській Н.В. за цікаве та актуальне дослідження когнітивної лінгвістики, а саме поняття концепту. Автор статті влучно розкрила значення процесу концептуалізації та надала низку визначень поняття "концепт" у сучасній лінгвістиці. Завдяки аналізу лінгвістичної наукової літератури та визначенням мовознавців ми бачимо, що поняття концепту завжди було актуальною сферою дослідження. Бажаю успіхів та нових наукових звершень!
Доскач К.В,
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Доскач К.В. » 15 лютого 2015, 21:10

Надзвичайно актуальним дослідженням є стаття Малинівської О.А. Віртуальна реклама або Інтернет-реклама має різноманітні характеристики, які досліджуються сучасними вченими у різних сферах знань (технічній, економічній, соціальній, психологічній). Абсолютно згодна з автором, що поява всесвітньої мережі Інтернет сприяла виникненню реклами, основною рисою якої є інтерактивність та відповідно поклала початок породженню такого комунікативного явища, як "рекламний дискурс". Бажаю успіхів та наукових злетів!
Доскач К.В.
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Матушевська Н. В. » 15 лютого 2015, 21:17

Висловлюю щиру подяку Доскач К. В. за статтю «Особливості вживання англійської медичної термінології в політично-економічному дискурсі». У статті автором розглянуто витоки зародження термінології, наведено різні дефініції терміна, представлено класифікацію термінів, особливу увагу приділено будові та структурі медичних термінів. Бажаю успіху в подальшому дослідженні медичної термінології в політично-економічному дискурсі.
Матушевська Н. В.
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Матушевська Н. В. » 15 лютого 2015, 21:33

Дякую Малинівській О. А. за актуально вибрану тему статті: «Електронна реклама як вид англомовного дискурсу». Реклама у віртуальному просторі є доволі новим напрямком дослідження лінгвістики, що і зумовлює інтерес до вивчення даного питання. Бажаю плідної праці та цікавих результатів.
Матушевська Н. В.
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Вікторія Жуковська » 15 лютого 2015, 22:24

Шановно Інно Адамівно, дякую за Ваше запитання щодо відношень між Head-Driven Phrase Structure Grammar та граматикою конструкцій. Head-Driven Phrase Structure Grammar (граматика лексично заданих фразових структур) - це формалізована знаковобазована теорія мови, що грунтується на вивченні всіх одиниць мови в єдності їх семантичних, морфологічних і синтаксичних характеристик. Вона має власну систему нотації, що представляє властивості мовної одиниці у вигляді матриць ознака-значення. Така система нотації дозволяє описаті мовну одиницю на всіх рівнях мовної системи (дет. див. Pollard and Sag (1987, 1994)). Як Ви влучно помітили, Інно Адамівно, справді між однією з течій граматики конструкцій, а саме між історично першою течією цього напряму - Граматикою конструкцій Берклі, та Граматикою лексично заданих фразових структур є тісний зв'язок. Справа в тому, що засадничі принципи цих двох синтаксичних теорій є доволі схожими, що призвело до того, що засновники і послідовники цих напрямів об'єднали свої зусилля і створили новий напрям граматики конструкцій - Знаковобазовану граматику конструкцій (Sign-based construction grammar) (див.: I.A. Sag,
H.C. Boas, P. Kay // Introducing Sign-Based Construction Grammar, 2012).

Ще раз дякую за Ваше запитання!
Вікторія Жуковська
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Cвітлана Кур'ята » 16 лютого 2015, 18:14

Тараба Ірина написав:Висловлюю щиру подяку Кур"ята С.Г. за цікаву наукову розвідку, яка присвячена дослідженню концептів у навчанні німецької мови професійного спрямування як засобу розширення світогляду студентів. Когнітивний фокус представленої проблематики є дуже перспективним та актуальним. Як відомо, сучасний розвиток освітнього простору нашої країни, прагнення і долучення до європейських тенденцій щодо гармонізації вищої освіти потребують принципово нового підходу до викладання. Вважаю, що представлена стаття робить значний внесок, який сприяє осмисленню когнітивної діяльності студента й тим самим стимулює до якісного оновлення традиційних підходів викладання у ВНЗ.


Дякую за надісланий коментар. Буду сподіватися, що моє дослідження принесе користь колегам
Cвітлана Кур'ята
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Ольга Малинівська » 16 лютого 2015, 23:45

Дякую пані Гудзь за запитання і коментар до моєї статті!
Щодо класифікації текстів, остаточного варіанту не існує, але у нашому подальшому дослідженні ми намагатимемося створити власну збірну класифікацію.
Ольга Малинівська
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Ольга Малинівська » 16 лютого 2015, 23:58

Хочу подякувати Матушевській Н.В. за дослідження та статтю про поняття "концепт", і вважаю дану тему актуальною. У сучасній лінгвістиці поняття "концепт" є надзвичайно важливим та цікавим. Бажаю автору натхнення та плідної праці у майбутньому!
Ольга Малинівська
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Ольга Малинівська » 17 лютого 2015, 00:03

Мене зацікавила стаття Доскач К. В. «Особливості вживання англійської медичної термінології в політично-економічному дискурсі», а саме розкриття поняття терміну та різні підходи до його визначення, класифікація та структура терміну. Бажаю автору плідної праці та натхнення у подальшому дослідженні!
Ольга Малинівська
 

Re: Online семінар (09.02.2015-15.02.2015)

Повідомлення Вікторія Жуковська » 17 лютого 2015, 17:49

Шановні колеги, учасники онлайн семінару!
Щиро дякую Вам за участь у науковому заході, що проводився кафедрою міжкультурної комунікації і прикладної лінгвістики ННІ іноземної філології. Надзвичайно приємно, що цього разу у нас відбулася така жвава наукова дискусія, в якій ми обговорили багато цікавих речей. Сподіваюсь, що отриманий досвід стане Вам у нагоді у подальшій науковій і викладацькій діяльності.
Ще раз дякую всім колегам з ЖДУ імені Івана Франка, а також колегам з інших університетів України, зокрема Кіровоградського педагагогічного університету імені В.Винниченка, Національного університету "Одеська юридична академія", Житомирського державного технологічного університету, що відгукнулися на нашу наукову ініціативу і підтримали наші починання. Хочу висловити слова подяки також модераторам цьогорічного семінару Гаращук Людмилі Анатоліївні та Доскач Катерині Василівні, які допомогли організувати семінар. Окрема дяка Катерині Василівні за супровід семінару та підготовку матеріалів заходу. Чудовий технічний супровід забезпечив Гавриловський Сергій Олексійович.

Миру і злагоди всім нам! До нових зустрічей!!!!

З повагою, завідувач кафедри міжкультурної комунікації і прикладної лінгвістики доц. В. В. Жуковська.
Вікторія Жуковська
 


Повернутись до Online семінар

  • Хто зараз онлайн

    Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 0 гостей

cron